Followers

Monday 18 February 2013

K.E.L.A.M

.: Bismillahirrahmanirrahim :.




ALLAH. aku cuba untuk kuat. aku cuba untuk tak menangis lagi. tapi aku tak mampu. lagi dan lagi, keadaan makin teruk tak menunjukkan tanda untuk sembuh. hari-hari, aku cuba pujuk hati yg keadaan makin bertambah baik. hari-hari aku positifkan diri, everythings happen for a reason. tapi, ada satu-satu masa, aku akan lemah jatuh bedebush rasa tak mampu nak bangun. rasa semua motivation yg aku semai terbang menghilang tinggal debu je. over ? memang itulah aku rasa. biasanya terjadi bila aku tengok raut suram dan tangisan dorang. tak mudah. sangat tak mudah untuk berdepan dengan mereka.

ALLAH. aku tak mampu melihat airmata ummi, kerut kerisauan abah dalam usaha mereka mencari penawar untuk aku. aku tak sanggup melihat keruh wajah mereka, senyum tipu mereka saat usaha mereka tak menampakkan hasil yg positif. ringankan beban ditanggung mereka ya ALLAH. 23 tahun hidupku, abah ummi masih teraba2 mencari apa sakitku, berusaha mengubati tanpa tahu sakitnya. tiap usaha seolah2 bertemu jalan buntu, tapi abah ummi terus juga berusaha. kata abah, jangan pernah putus harapan dgn ALLAH, mungkin usaha kita di tangga 99 sedang ALLAH memberi kesembuhan pada usaha ke100. abah selalu meyakinkan aku, ALLAH sedang merencana yg terbaik. ALLAH, mereka dah berusaha sebaiknya mengubati aku, mereka dah buat yg terbaik menjagaku, ringankan beban ditanggung mereka ya ALLAH. permudahkanlah usaha2 mereka. kembalikan senyuman mereka ya ALLAH, bahagiakan mereka ya ALLAH seperti mana mereka cuba membahagiakan aku...rahmati kedua mereka ya Rabb

2 orang bermuhasabah:

Anonymous said...

Sungguh, inilah tarbiah Allah swt bg para hamba pilihanNya,,,,, sungguh, ujian Tuhan itu awalnya pahit kerna syurga yg itu manis.,,,, Hasbiallahu wa ni'mal wakil..>>>>> [kita semua sedang diuji].. ~_~

Syafiqah Najib said...

kenapa kau haziqah? mind to tell me? plan Allah tu yg terbaik utk kita, tapi dia rahsiakan apa plan Dia, sbb dia nak kita berusaha. Allah takkan buat silap, there must be reason for something. satu je bende yg aq ingatkan diri aq kalau tak tahan dgn something, ingt la dunia ni sekejap je, it will end soon. so why not we just try our best and go on with what has been written.